مدیریت دولتی گرایش تشکیلات و روشها

جملات معروف ، بزرگان مدیریت

در این قسمت جملات معروف ، بزرگان مدیریت رو می تونید بخونید.امیدوارم تو زندگی به دردتون بخوره

1.  مدیران اثربخش در زمان حال زندگی می‌کنند اما همیشه به فکر آینده هستند.
2.  هنر مدیر تبدیل مشکلات به فرصت‌هاست.
3. رمز موفقیت مدیر در شکار فرصت‌هاست.
4. مدیریت یعنی کارکردن از طریق دیگران با هنر انجام دادن کارها از طریق آنان.
5.  موفق‌ترین مدیران کسانی هستند که تا وقتی «قدیمی» خوب است از آن استفاده می‌کنند و به محض این که «جدید» بهتر شد آنرا در اختیار می‌گیرند.
6.  هنر مدیر تبدیل مشکلات به فرصت‌هاست.
7.  موفقیت نتیجه ی قضاوت صحیح است، قضاوت درست از تجربه ناشی می شود، و تجربه غالبا چیزی جز قضاوت غلط نیست!  رابینز
8.  درست انجام دادن کارها ، کارائی و انجام کارهای درست اثربخشی می باشد. پیتر دراکر
9.  مسائل را در همان سطح آگاهی که به وجود آمده است نمی توان حل کرد. آلبرت انیشتین
10.  همیشه با ضرب طبل خودتان حرکت کنید. مهم نیست که صدای آن چقدر ضعیف یا دور باشد.  هنری تورو
11.  این ترس از انتخاب است که قدرت تصمیم گیری ما را گرفته است و باعث نوعی ناتوانی در تصمیم گیری می شود. جانسون، اسپنسر
12.  اولین چیزی که قبل از وارد شدن به هر مذاکره ای باید در مورد آن تصمیم بگیرید این است که اگر طرف مقابل به شما نه گفت چه کار باید بکنید. ارنست بوین
13.  مشتری مداری 2 اصل دارد:
اصل اول: همیشه حق با مشتری است.
اصل دوم: زمانی که شک دارید که آیا حق با مشتری است یا نه، به اصل اول مراجعه نمائید.
برایان تریسی
14.  بحران های بزرگ، مردان بزرگ به وجود می آورد. کندی
 خوب، دشمن شماره 1 بهترین است. کاوی، استفان
15.  خلاقیت یعنی یک درصد الهام و ۹۹ درصد عرق ریختن. ادیسون
16.  بزرگترین خطر هنگام به وجود آمدن تغییرات، خود تغییرات نیستند بلکه عمل کردن با منطق دیروز است. دراکر، پیتر
17.  آدمی ساخته افکار خویش است، فردا همانی می شود که امروز می‌اندیشیده است. بیکن، فرانسیس
18. بدترین و خطرناک ترین کلمات این است: همه این جوری اند. تولستوی
19.  هنر بازاریابی امروز< فروش یخچال به اسکیمو نیست> بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود همواره در کنار داشتن است.
20.  مشتریان زبان گویایی دارند, اگر بی‌واسطه با آن‌ها در ارتباط بوده و گوشی شنوا داشته باشیم می‌توان از ایشان چیزهای زیادی یاد گرفت.
21.  هزینهء به دست آوردن یک مشتری تازه, حداقل پنج برابر هزینهء خشنود نگه‌داشتن مشتریان کنونی است.
22.  اولین روش برآورد هوش یک فرمانروا این است که به آن‌هایی که در اطرافش گرد آمده‌اند بنگریم.
23.  اگر میزان تحولات خارج از سازمان شما بیش از میزان رشد داخل سازمان باشد، در این صورت سقوط سازمان حتمی است.
24.  قبل از آنکه روی یک شاخه بروید همه درخت را نگاه کنید. (کتاب چگونه تصمیم های بزرگ بگیریم )
25.  اگر با یک تاریکی مواجه شدید آن را لعن و نفرین نکنید، بلکه سعی کنید شمعی روشن کنید تا قسمت کوچکی از آن تاریکی را روشن کرده باشید.  کنفوسیوس
26. کارگزارانت را بیازما و سپس بکار گمار، چرا که انتصاب بدون مشورت و آزمایش موجب پشیمانی خواهد بود. امام علی(ع)
27. تفاوت در نظرات منجر به پرسش، و پرسش منجر به حقیقت می‌شود. جفرسون، توماس
28.  بیسوادان سده 21 کسانی نیستند که نمی‌توانند بخوانند و بنویسند، بلکه کسانی‌اند که نمی‌توانند بیاموزند، آموخته‌های کهنه را دور بریزند، و دوباره بیاموزند. تافلر، الوین
29. تمام ترس ها از نادانی نشأت می‌گیرد. امام حسن(ع)
30.  اسباب ریاست تحمل است و بلند نظری. امام علی (ع)
31.  فروشنده موفق، دو برابر مدتی که حرف می زند گوش می کند. تریسی، برایان
32. هرگز در مسیر پیموده شده گام برندارید، زیرا این راه تنها به همان جائی می رسد که دیگران رسیده اند. گراهام بل
33.  روش های ساده تر را اگر مؤثرند هرگز به روش های پیچیده تبدیل نکنید. من هایم، کارل
34.  اگر جلوی اشتباهات خود را نگیرید، آنها جلوی شما را خواهند گرفت.
35.  انسانها بزرگ به دنیا نمی آیند، بلکه در دنیا بزرگ می شوند.
36.  فراموش نکن، قطاری که از ریل خارج شده است، ممکن است آزاد باشد اما راه به جایی نخواهد برد!!!
37.  کسی که در انتظار زمان نشسته است، آنرا از دست خواهد داد.
38.  کسی که به امید شانس نشسته باشد، سالها پیش مرده است.
39.  افراد موفق کارهای متفاوت انجام نمی دهند، بلکه کارها را به گونه ای متفاوت انجام می دهند.
40.  هزار بار آزمایشی که در اختراع لامپ انجام دادم و نتیجه ای نگرفتم را هرگز به عنوان شکست تلقی نکردم زیرا هزار و یکمین آزمایش در موفقیت را به روی من گشود. ادیسون
41.  هر شکست لااقل این فایده را دارد که انسان یکی از راه هایی را که به شکست خوردن منتهی می شود را می شناسد. لاورنس
42.  پیروزی آن نیست که هرگز زمین نخوری، آنست که بعد از هر زمین خوردنی برخیزی. مهاتما گاندی
 
43. تاریکترین ساعت تنها 60 دقیقه دارد. انیشتن
44.  بزرگی در احترام داشتن نیست، بلکه در شایستگی داشتن است. ارسطو
45.  هر جا که هستید، همانجا نقطه آغاز است. اندرومتیوس
46.  پیروزی نسیب افرادی است که بیش از همه استقامت دارند. ناپلئون
47. آدم های بزرگ شکست های بزرگ می خورند ولی آدم های بزرگ یک شکست را دو بار تکرار نمی کنند. 
48. توی مدرسه هر سوالی را که در امتحان هایم درست جواب می دادم ، بعدأ می فهمیدم که کاملأ غلط بوده. این اتفاق بعدها در زندگی ام هم ادامه یافت. هـر وقـت فکر کردم درست رفتار کرده ام ، دیدم یک جای کار اشتباه بود.        « ارنست همینگوی »
49. زندگی همین تلاشها و امتحانها و اشتباهات است . و تجربیاتی که شاید بدرد هیچ وقتی نخورند .
50. Experience is like a comb that life gives you when you are bald
51. هر کاری را که انجام می دهی آن را به بهترین نحـو انجام بده حتی اگر آن کار دیوانگی باشد.      ( بالزاک )
52. مهم اینست که احساس کنی داری کار درست انجام می دهی و حس کنی داری زندگی می کنی .
53. عـلم می تواند چرک لباست را پاک کـند ولی آیا عـلم می تواند چرک دلـت را پاک کـند
54. متاسفانه خیلی وقتها آنهایی که علم بیشتر دارند دلهایشان چرک تر است . و از همه ابزار علمی و غیر علمی هوشیارانه برای نابودی دیگران بهره می برند .
55. کسی که کار نمی کند ، اشتباه نمی کند و کسی که اشتباه نمی کند ، چیزی فرا نمی گیرد.  « لوکاپاچیولو »
56. افرادی هستند که یک گلدان گل از طبقه پنجم بر سر شما می اندازند و بعد می گویند : می خواستم گل سرخ به شما هدیه بدهــم.
57. و باز باید این جمله را تکرار کنم که  بعضی ها همان هنگام که به تو می گویند دوستت دارم در ذهنشان طناب دارت را می بافند .
58. مردم چیزی را که ندانند دشمن آنند
59. بعضی از مردم بیشتر از اینکه قهرمان را دوست داشته باشند ؛ دوست دارند شاهد شکست قهرمان باشند
60. 
A successful man is the one who can lay a firm foundation by the stones thrown at him.
61. و سنگها  در حال پرتاب شدن  یا بهتر بگویم باریدن است.
62. و یک شاخه گل تقدیم به پرتاب کنندگان سنگ !!!
63. اجرا بزرگ‌ترین مسالهء مطرح نشده در مدیریت امروز است و نبود آن بزرگ‌ترین مانع موفقیت و بیش‌تر ناکامی‌هایی است که به اشتباه به گردن علل دیگر گذاشته می‌شود.
64.  شرکت‌هایی که برای کارهای درست وقف شده‌اند و برای مسوولیت‌های اجتماعی خود تعهدنامه‌ای دارند که براساس آن کار کنند سودآورتر از آن‌ها‌یی هستند که این کارها را نمی‌کنند. …
65.  به جای پرداختن به برنامهء استراتژیک, به تفکر و ایده‌های استراتژیک روی آورید.
66. در بازاریابی نوین )بازاردانی(به جای داشتن سبد محصولات باید به داشتن سبد مشتریان توجه داشت.
67.  رمز برد و پیروزی روشن است: بکوشیم تا در یک زمینه دوبار بازنده نشویم.
68. انسان در بازی گاهی می‌برد و گاهی چیز یاد می‌گیرد.
69.  هنر بازاریابی امروز< ,فروش یخچای به اسکیمو نیست,> بلکه اسکیمو را به عنوان یک مشتری خشنود همواره در کنار داشتن است.
70.  مشتریان زبان گویایی دارند, اگر بی‌واسطه با آن‌ها در ارتباط بوده و گوشی شنوا داشته باشیم می‌توان از ایشان چیزهای زیادی یاد گرفت.
71.  مسیر ناهموار تحوی باید به‌کوشش خود مدیر پیموده شود, زیرا تحوی چیزی نیست که مدیر فرمان دهد و دیگران اجرا کنند.
72.  به جای شغل, در پی مشتری باشید, اگر انسان بتواند محصولی عرضه کند که خواهان داشته باشد, از بیکاری نجات‌یافته است.
73.  دنیا را دوگونه می‌توان تغییر داد: با قلم(کاربست اندیشه) و با شمشیر (کاربست زور)
74.  می‌توان مدیر مردم نبود ولی آنان را دوست داشت,‌اما بدون عشق به مردم نمی‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.
75.  مدیریت یعنی هنر جلب پیروی داوطلبانهء دیگران.
76.  موفقیت اغلب باعث غرور شده و غرور باعث شکست می‌شود.
77.  برای پیروزی ابلیس, کافی است آدم‌های خوب دست روی دست بگذارند.
78.  هزینهء به دست آوردن یک مشتری تازه, حداقل پنج برابر هزینهء خشنود نگه‌داشتن مشتریان کنونی است.
79.  هر کس می‌تواند سررشتهء کار خویش را به دست گرفته و آن را به مسیر دلخواه ببرد.
80.  مدیریت هنر گوش دادن به دیگران است. چنانچه به سخنان کسی خوب گوش فراندهید, نمی‌توانید درون او را بشناسید.
81.  توان یادگیری و به کار بستن با شتاب آموخته‌ها, بزرگ‌ترین امتیاز رقابتی را در اختیار سازمان می‌گذارد.
82.  اولین روش برآورد هوش یک فرمانروا این است که به آن‌هایی که در اطرافش گرد آمده‌اند بنگریم.
83.  اگر بتوانید همهء کارکنان یک سازمان را به سوی یک هدف مشترک بسیج کنید, در هر رشته و در هر بازار و در برابر هر رقیبی, در هر زمانی موفق خواهید شد.
84.  بیش‌تر انسان‌ها ترجیح می‌دهند بمیرند اما فکر نکنند, خیلی‌ها هم فکر کردن را بر مرگ ترجیح می‌دهند.
85.  مدیر عامل آگاه کسی است که به جای رویین‌تن شدن, به همکاران خود اعتماد کند.
86.  تمایز یک محصوی باید در راستای ذهنیت مصرف‌کننده صورت گیرد, نه مخالف آن.
87.  در طوی تاریخ بیش‌تر کامیابی در دست‌یابی به منابع طبیعی مانند زمین, طلا و نفت بوده است, اما اکنون ناگهان ورق برگشته و دانش به جای آن نشسته است.
88. در بیش‌تر موارد, کشورهای فقیر از نظر دارایی‌ها ثروتمند اما از نظر سرمایه فقیرند, دارایی را نمی‌توان تبدیل به سرمایه کرد مگر آن که قانون حاکم باشد.
89.  آن‌هایی که از جای خود می‌جنبند, گاهی می‌بازند و آن‌هایی که نمی‌جنبند, همیشه می‌بازند.
90.  اگر همه چیز مهم باشد, پس بدان که هیچ چیز مهم نیست.
 
91.  مدیران پیروزمند دنیای امروز, رمز پیروزی سازمان خود را بهره‌مندی از انسان‌ها فرهیخته می‌دانند.
92.  حداکثر شادی و خشنودی انسان‌ها زمانی به دست می‌آید که در شغل هم‌راستا با شخصیت (هوشمندی)خود, به کار گمارده شوند.
93.  نقش مدیر این است که به درون فرد نفوذ کند و هوشمندی بی‌همتای او را کشف کند و به عملکرد تبدیل نماید.
94.   مدیران برجسته نه تنها تفاوت کارکنان را می‌پذیرند, بلکه بر این تفاوت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند. شاگرد تنبل, احمق یا ضعیف وجود ندارد, تنها چیزی که وجود دارد معلم خوب یا ضعیف است.
95.   زندگی ارزشمندتر از آن است که تنها به امید فرارسیدن دوران بازنشستگی کار کنیم.
96.  نه پیروزی پایدار است و نه شکست مرگ‌آور.
97.  به کارکنانتان بگویید هیچ‌گاه اجازه ندهند قربانی واقع شوند; اما اگر چنین احساسی دارند بهتر است بروند جای دیگری کارکنند.
98.  صدای کردار, از صدای گفتار بلندتر است.
99.  هرگاه در بازی شطرنج در حای باختن هستم, به طور پیوسته از جای خود بلند شده و سعی می‌کنم صفحه را از پشت سر رقیبم نگاه کنم, آن گاه به حرکت‌های احمقانه‌ای که انجام داده‌ام پی می‌برم.
100.  دانستن کافی نیست, باید اقدام کرد. خواستن کافی نیست, باید کاری کرد.
101.  اگر می‌خواهید دلیل خوب کار نکردن کارکنانتان را بدانید, کنار آینه بروید و دزدانه بدان نگاه کنید.
102.  جلسه‌ای که خوب اداره نشود, حاصلی جز اتلاف زمان ندارد.
103.  بهترین راه پیش‌بینی آینده, ساختن آن است.
104.  یک مشتری خشنود, رضایتش را به سه نفر می‌گوید, اما یک مشتری ناخشنود ۲۰ نفر را باخبر می‌کند.
105.  کسی را سرزنش نکنید, به جای بحث دربارهء این‌که چه کسی باعث وقفه در پیشرفت است, در مورد این‌که چه چیز مانع پیشرفت است بحث کنید.
106.  زمانی دست از کار بکشید که کار شما انجام شده باشد, نه آنگاه که خسته شده‌اید